|
||||
|
Status: In bewerking Laatste (geregistreerde) bijwerking: 2025-01-30 Spiritueel omgaan met de huidige wereldsituatie
Alleen wie boven de wereld staat
kan een betere wereld teweeg brengen.
Eckhart Tolle
Vooraf
Deze tekst maakte oorspronkelijk deel uit van het artikel "De VS, de Verscheurde Staten in de huidige eindtijd : Een eigen psychiatrische benadering (toen met de ondertitel "Een eigen psychiatrisch-spirituele benadering").
De hoofdreden voor de afsplitsing was dat ik het oorspronkelijke artikel klaar wou hebben voor de inauguratie (het officieel aanvaarden van de functie) van dhr. Trump op 20 januari 2025. Dit was met dit spirituele gedeelte erbij nauwelijks haalbaar. Licht boven duisternis
Er is licht binnen een lichtend wezen en het verlicht de ganse wereld. Indien het niet verlicht is het duisternis.
Deze duisternis is voor wie niet alert is nauwelijks zichtbaar. Waarom is onze wereld zo oppervlakkig, met de VS die hiermee aan de top staat? De hoofdreden hiertoe is - naar mijn mening - omdat het de uitdrukkelijke bedoeling van de machtigen is om niet alert te zijn. (1) Het licht is te pijnlijk voor iemand die in het donker wil blijven.
Eckhart Tolle
Zo binnen zo buitenHermes Trismegistus zei het reeds: Zo boven zo beneden Hieraan wordt meestal "zo binnen, zo buiten" aangekoppeld. Vaak, en ook in deze context, terecht. Binnen, diep in de doorsnee huidige mens, is er grote chaos. Zo de innerlijke chaos, onzekerheid, angst, ... zo ook uiterlijk Meestal wordt het andersom gezien: de uiterlijke chaos veroorzaakt innerlijke onrust. Persoonlijk behoor ik tot de meer spirituele groep die eerst het innerlijke plaatst, en het uiterlijke als gevolg ziet van wat innerlijk leeft, in de mens, of ruimer in de maatschappij of in de ganse wereld.
Er is een felle strijd aan de gang tussen licht en duisternis. Licht tegenover duisternis? Dit is wat de duistere krachten ons willen doen geloven. Waarom? Waarom willen zij ons doen geloven dat een confrontatie onvermijdelijk is? Ten eerste omdat zij dit - vanuit hun laag bewustzijn - zelf geloven. Let wel: laag bewustzijn kan gepaard gaan met hoge intelligentie, zoals vaak bij psychopaten. Voor hen bestaat er geen hoger bewustzijn, zij trillen op lage frequenties. Tweede reden: omdat zij angst en negativiteit nodig hebben. Dit is - vrij letterlijk - hun voedsel. Niemand kan zonder voedsel. Maar waar hoger bewustzijn zich voedt met liefde en inzicht, voedt lager bewustzijn zich met angst en macht.
Op 20 (?) januari 2025 begint "een nieuwe Trumpiade". Dat zullen we ook wel doorstaan. Apocalys? Voor wie?
Er zijn vele scenario's denkbaar. Ik geef mijn persoonlijke visie, hoe ik het momenteel zie.
nog op te zoeken Ook in de Apocalys (Openbaring van Johannes, het laatste boek in de Bijbel), staat dit, ten minste als mijn interpretatie juist is. "De grote hoer" is een beeld dat in de Apocalyps gebruikt wordt en vrij waarschijnlijk verwijst naar wat wij vandaag "Big Brother" noemen.
(1)
xxx
|
||||
|
|