www.delantaarn.be/2025
Aanverwante artikelen
Afgesplitste artikelen
"Vervolg"
Het was de bedoeling om dit artikel klaar te hebben tegen 1 - of uiterlijk 6 - januari. Dit is niet gelukt.
De kern is de tekening (bovenaan). Deze was wel klaar tegen 1 januari (2025).
Voor zover ik het zie zal dit jaar een verschuiving plaats vinden van "macht van het geld" naar "macht aan de mens".
Vandaag, bij dit schrijven, zijn we 24 januari. Sinds zijn inauguratie (20 januari) staat dhr. Trump staat op de voorgrond. (1), zelfs God is naar de achtergrond verdrongen (2).
Op de tweede rij (tijdens zijn eedaflegging): de superrijken (Elon Musk, Jeff Bezos, enz.). Op de derde plaats (meerdere rijen): de - toen nog
toekomstige - regeringsleden. Daarachter, binnen, flink wat genodigden. Buiten, in de nabijheid: de Trump-aanhangers. En nog verder van het Trump-epicentrum verwijderd: de acht miljard mensen (de ganse wereldbevolking).
2025. Voor wie alleen kijkt naar wat er nu allemaal gebeurt, en zeker via de media, ziet het er echt niet goed uit. Alhoewel, persoonlijk vermoed en hoop ik dat het nog zal meevallen voor de mensen "die van goede wille zijn". Hierover verder meer.
Wanneer je het in een ruimer kader kan plaatsen, kan je beter zien welke richting het uitgaat en dit ziet er - naar mijn mening - op langere termijn dan, veel beter uit. Willen we iets nieuws, dan moet het oude verdwijnen. Dit hoeft daarom niet dramatisch te zijn voor wie het nieuwe omarmt.
Er is een oude kerstvredeswens:
Vrede aan alle mensen die van goede wille zijn. (3)
Heel mooi. Vandaag klinkt dit naïef. Over harde feiten, een tegenhanger van naïef, verder meer.
Merk op dat het alleen gaat over de mensen die van goede wille zijn. Over wie niet van goede wille is, wordt niets gezegd. Wat gebeurt er met hen?
Een andere wijsheid:
Gedachten zijn krachten.
Of ook: wij creëren onze eigen werkelijheid. Dit komt in deze tijd duidelijk naar boven (4).
Welke werkelijkheid creëren wij? Wij? De mensen van goede wille enerzijds, en de anderen anderzijds. Voor wie het wil zien is er een duidelijke tweedeling van de samenleving aan de gang.
Welke werkelijheid creëren diegenen die niet van goede wil zijn, die donkere intenties hebben?
Wie zijn zij? Onder andere dictators, machtsmisbruikers en superrijken. Ook voor hen geldt dat zij hun eigen werkelijheid creëren; zij realiseren hun slechte intenties. Vroeg of laat komt dit als een boomerang op henzelf terrecht; dit is de wet van karma.
De superrijken. Wie zijn zij?
Een voorbeeld: iemand vondt een auto uit die op water rijdt. Een zware bedrijging voor de superrijken, die o.a. de olieindustrie beheren. Wat is er gebeurd? Die mens werd vergiftigd.
Een ander voorbeeld: Big Pharma (de farmaceutische industrie). Een grote bedreiging voor de superrijken die deze industrie in handen hebben is dat alle mensen gezond zouden zijn. De superrijken hebben miljardenbelangen bij het ziek zijn van de bevolking.
Nog een voorbeeld: de wapenindustrie heeft er alle belang bij dat er zoveel mogelijk oorlog is. Wie heeft de wapenindustrie in handen? De superrijken.
In de Apocalyps komen (minstens) twee duistere personages voor "De Grote Hoer" en "Het Beest". De Grote Hoer staat vermoedelijk voor de superrijken in deze tijd, eindtijd. Hierover staat er geschreven dat zij op één dag tijd al haar bezittingen zal verliezen. Ook Christina von Dreien gaat ervan uit dat het systeem met superrijken in één keer in elkaar klapt. En dan? Oef!!! Een heel dikke oef!
Welke werkelijheid creëren de mensen die van goede wille zijn? Alles begint bij de intentie. De intentie bij deze mensen is heel goed. Zij creëren dan ook een mooie werkelijheid.
Mensen met goede intenties hebben, zelfs in deze moeilijke tijd, weinig te vrezen. In de Apocalyps (5) staat ook iets dergelijks. Wie het zegel heeft zal gespaard blijven. Wij zijn er ons niet van bewust welke krachten, wezens, er allemaal meespelen.
Eckhart Tolle zegt:
Nog op te zoeken,
een interview van Tolle door Karen Hamaker-Zondag
Loesje schrijft voor 1 januari 2025:
Laat het nieuwe jaar kwispelen
De harde feiten! Al de rest is onzin, aldus de materialisten.
De materialisten geloven, jawel geloven, rotsvast in het dogma van het materialisme, het dogma van de harde feiten. Niets op tegen dat deze mensen gelovig zijn, wat ze ten stelligste ontkennen, maar ze verkopen dit geloof als wetenschap. (6) De geschiedenis heeft al meermaals bewezen dat geloof en wetenschap niet samen gaan.
De wat zweverige Niels Bohr heeft jarenlang grote discussies gehad met de Albert Einstein. John Bell (1928 – 1990) zei hierover:
Bohr [één van de grondleggers van de kwantumfysica] was inconsistent, onduidelijk, opzettelijk onduidelijk en (had) gelijk. Einstein was consistent, duidelijk, nuchter en (was) fout [wat kwantumfysica betreft].